Tuesday 21 June 2011

perkara yang paling aku xsuke bila kemas rumah

sebagai perempuan, kita mmg kene kemas rumah..the term 'kemas rumah' utk aku disini termasuk la kemas rumah itu sendiri,menyapu, mengelap2 meja, membasuh baju, membasuh pinggan dan juga memasak...*definisi kemas rumah utk aku aje ok..org lain mungkin berbeza*

sekarang aku nak ckp pasal perkara2 yg aku TAK KURANG SUKA bila aku kemas rumah...

1. bila aku tengah menyapu..ade orang lalu...aku rase habuk2 yg aku dah kumpul tu akan berterbangan berselerakkan kembali di merata tempat..haish.......

2. bila aku dah siap basuh pinggan, tibe2 aku nampak ade lagi cawan or pinggan or gelas or mangkuk or sudu or garpu  yg tibe2 ade kat meja..*padahal sebelum aku basuh tadi aku check dah clear dah semua*...

3. ok..yang ni superb menjengkelkan ye..aku paling xsuke bila aku basuh baju, tup2 baju tu dah siap..ade org jemur dia kat luar(tempat yg xberbumbung,terdedah pada cahaya matahari)..sbb kalau aku, aku akan jemur di bawah bumbung supaya apabila hujan tak perlu la kita nak tergesa2 angkat baju tu..*mst korg ckp aku pemalas kan*..ye..aku mmg pemalas xbpe rajin..tapi semua org pon same jugak..sbb bile hujan, aku yg pemalas xbpe rajin ni jugak la yg angkat baju tu pindahkan kat bawah bumbung..huh!..x rase cm buat keje 2kali ke cmtu??ok..malas nak ckp pasal ni pnjg2...next to no 4!

4. aku xgemar masak bersama (the situation is like there's two captains in a ship)...*please understand well 'memasak bersama'/ 'belajar memasak'/ 'tolong memasak' ok *mksd aku kat sini, kalau mak aku suruh aku masak,ok..just name the menus then i'll cook them..tapi aku xsuke bile mak aku suruh aku masak...tapi mak yg masak..faham x?? *haha, mst xfaham kan*..mksdnye mak aku la yg conquer dapur tu, aku cume diarah utk buat itu dan buat ini...*manenye yg nak suruh aku masak kalau aku cume potong2 sayur je???*


**tapi kalau sedang belajar masak xpe,ni utk kes2 yg aku dah tau masak menu tu sendiri*


adela dulu aku bagitahu mak aku *terlepas ckp sebenarnye* yg aku xsuke kalau aku masak pastu ade org yg nak masak jugak...pastu mak aku ckp 'abes tu besok kalau dah kawin, dgn mak mertua ko mcm mane?'..hehe..nnt dgn mak mertua aku pon sama gak..aku tny dia, nak aku yg masak dan dia tengok tv atau dia yg masak dan aku yg tengok tv..haha* kpd bakal mak mertua, makcik jgn risau...saya adalah menantu yg baik =)..sila promote sy pada ank lelaki mkcik*

5. ok yg kelima ni xde lagi...cuma 4 je yg aku xsuke stakat ni...hehe..nnt kalau aku dah dpt yg kelima tu aku bagitau eh..

BUBBYE!

hari ni aku xmsk sbb mak aku yg masak..see! kan aku dah ckp aku xsuke kongsi dapur..hehe

0 comments:

Post a Comment

 

Simple Story of DayahTaslim Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang